12/06/2013

Tunnelmakuvia reissusta

Lähdimme tiistaina illansuussa laivalla kohti Ruotsia. Viimekertaisesta risteilystä oli jo aikaa, joten laivamatka oli ihan kivaa vaihtelua. Laivassa kävimme tietenkin taxfreessä ostoksilla, söimme ja nautimme muutaman lasin viiniä livebändin soittaessa taustalla. Kerrankin oli muuten oikeasti hyvä bändi! Jo aika aikaisin kömmimme hyttiin, jotta aamulla jaksaisimme herätä ajoissa.

Aamulla huomasimme vasta aamupalalle mentäessä, että olimme heränneet tunnin liian aikaisin! Niin klassinen "virhe". No, saimmepa hyvät naurut heti aamusta ja syödä ihan kaikessa rauhassa ja ehdimme jopa ottaa pienet torkut ennen laivan saapumista satamaan.

Keskiviikkoaamu oli Tukholmassa aika usvainen ja synkkä. Alkuviikosta oli luvattu kaunista auringonpaistetta, mutta tunnetusti sääennusteisiin ei ihan liiaksi kannata luottaa. Kuitenkin oli kuiva keli, joten ulkona oli oikein mukava kävellä ja ihastella kaunista Tukholmaa.

Heitimme hotellille laukut ja lähdimme viereiseen kahvilaan suunnittelemaan päivän ohjelmaa lämpimän kahvikupposen äärelle.

Ensimmäiseksi tie vei minnekkäs muualle kuin Laduréehen herkkuostoksille!

Päivä vierähti todella nopeasti kirrellen kaupungin kauppoja ja ihastellen joulutunnelmaa. Viisi tuntia meni kuin siivillä! Ja hotellille tallustaessa vasta tajusimme kuinka paljon sitä olikaan tullut käveltyä, niin hyvää hyötyliikuntaa.

Ennen llalliselle suuntaamista olikin oikein mukava rentoutua hotellin saunaosastolla. Etsiessämme mukavaa illallispaikkaa viima oli yltynyt oikein kovaksi ja tämän potilaan olo huononi entisestään. Onneksi ruokapaikka löytyi aika helposti ja pääsimme syömään maittavat atreriat!

Hotellille takaisin päästyämme oli jälkkärin paikka ja kaivoin päivällä ostamani macaronsit esille. Taattu nautinto, hotellin pehmeät ja puhtaat lakanat ja herkulliset macaronsit! Siinä kohtaa ei pieni kuume haitannut fiilistäni lainkaan. :)

Aikaisin torstaina lähdimme jo kotia kohti! Lento oli niin nopea, että ehdin vain hetkeksi torkahtaa ja olimme jo Suomessa. Ja kyllähän sitä jotain kotiintuomisiakin tarttui mukaan, niistä myöhemmin lisää!

Reissu oli täydellinen irtiotto arjesta ja pienessä ajassa ehti rentoutua oikein hyvin. Täytyykin alkaa miettimään jo uutta matkaa, vaikka sitten tällaista pikavisiittiä jonnekin suht lähelle!

1. Ihania kuvia! Minullakin on suunnitteilla reissu Tukholmaan :) Huomioni kiinnittyi takkiisi, mistäköhän se on hankittu? :)

1. Kiitos Emmi! Tukholma oli kyllä ihana, varsinkin näin jouluaikaan. Muutenkin pidän kaupungin tunnelmasta todella paljon, pitäisi piipahtaa useammin! Se on Zarasta, esittelin sen muutama postaus takaperin, mutta vaihdoin vain napit uusiin kultaisiin nappeihin. Takin ilme muuttui aika paljon! :)

Ihanaa kun kommentoit! :)